| FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Grupy | Statystyki | Rejestracja | Zaloguj |

Poprzedni temat «» Następny temat
Sezon 2017/18 czyli koniec serii, wysoki draft i nowa hala
Autor Wiadomość
Zion 
Administrator
DetroitRedWings.pl


Ulubiony Zawodnik: Filip Hronek, Filip Zadina
Za Red Wings od sezonu: 1999-2000
Wiek: 33
Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 4438
Skąd: Łaziska Górne - 7250 km od LCA
Wysłany: 2017-04-10, 11:39   Sezon 2017/18 czyli koniec serii, wysoki draft i nowa hala

Tradycyjnie już zakładam temat do dyskusji po sezonie 2016/17 i przed sezonem 2017/18. Przed nami otwarcie nowej hali, a wcześniej loteria draftowa, expansion draft i sam draft (dyskusje odnośnie draftu prowadzimy we wcześniej stworzonym już temacie - "2017 NHL Entry Draft & Expansion Draft".)

Co czeka nas tego lata? Z kim się pożegnamy? Czy Jeff Blashill zostanie zwolniony?

Zapraszam do dyskusji.
_________________

 
 
     
Tomasz 


Za Red Wings od sezonu: 1999-2000
Wiek: 36
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 2316
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-04-11, 12:47   

Aby podbić poziom w zbliżającej się dyskusji. Podsyłam linki do dwóch wpisów (3 część powinna pojawić się na dniach) z jednego z najpopularniejszych blogów dotyczących Skrzydeł.

The Next 18 Months - The Red Wings’ Road Back - Part 1

The Next 18 Months - The Red Wings’ Road Back - Part 2

Proponuję każdemu, aby przeczytał całość i się zastanowił. W kilku miejscach zgodziłbym się z autorem. Choć oczywiście rozum podpowiada "stare rozwiązania" i kopię rozwiązań stosowanych przez Hollanda i spółkę. Będąc całkiem szczery. Już dziś mogę rozpisać pełny 23-osobowy skład na kolejny sezon. Za długo człowiek się temu przygląda, aby w pierwszej dekadzie października móc powiedzieć, że jestem czymkolwiek "zaskoczony".
 
     
Leszek 


Ulubiony Zawodnik: Steve Yzerman, Henrik Zetterberg
Za Red Wings od sezonu: ????
Wiek: 32
Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 819
Skąd: Poznań/Częstochowa
Wysłany: 2017-04-14, 01:04   

Tomasz napisał/a:
Aby podbić poziom w zbliżającej się dyskusji. Podsyłam linki do dwóch wpisów (3 część powinna pojawić się na dniach) z jednego z najpopularniejszych blogów dotyczących Skrzydeł.

The Next 18 Months - The Red Wings’ Road Back - Part 1

The Next 18 Months - The Red Wings’ Road Back - Part 2

Proponuję każdemu, aby przeczytał całość i się zastanowił. W kilku miejscach zgodziłbym się z autorem. Choć oczywiście rozum podpowiada "stare rozwiązania" i kopię rozwiązań stosowanych przez Hollanda i spółkę. Będąc całkiem szczery. Już dziś mogę rozpisać pełny 23-osobowy skład na kolejny sezon. Za długo człowiek się temu przygląda, aby w pierwszej dekadzie października móc powiedzieć, że jestem czymkolwiek "zaskoczony".


Jest już trzecia część

Cała ta seria jest tak logiczna i idealna, że nie ma szans się wydarzyć, ale jednak fajnie czyta, że jest jest jeszcze potencjał w tym co mamy i nie trzeba przez 10 lat łapać picki w top 5, żeby sie przebudować. Szczególnie spodobał mi się pomysł trade'u Sheahana, żeby zrobić miejsce Holmstromowi. Jeśli Axel faktycznie odpali to myślę, że to ma rację bytu, zwłaszcza, że nawet w takim super sezonie jaki miał Riley, to podobno chętnych nie brakowało w okolicach trade deadline.
 
 
     
Roggi 


Ulubiony Zawodnik: Paweł Dacjuk
Za Red Wings od sezonu: 2001
Wiek: 39
Dołączył: 03 Maj 2008
Posty: 1562
Skąd: płn-wsch skrzydło...
Wysłany: 2017-04-19, 01:01   

Cytat:
“If Holland was competent enough to figure out that the rebuild is going to take more than a year, then maybe they could possibly trust him with all of his years of experience and all of his connections,” said one person who used to work for the Ilitches and requested anonymity for fear of retribution. “Maybe he could do a good job of having a turnaround in three to five years. But he is absolutely against it. He wants, like, a one-year turnaround. Which means he’s probably going to go and blow money on old veteran players and his usual crap. So I just, I think it’s one of those things where they know he’s not going to change and he hasn’t really been forced to change in the past.”


Jeżeli to faktycznie prawda, to ja pierd... :facepalm:
 
     
Tomasz 


Za Red Wings od sezonu: 1999-2000
Wiek: 36
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 2316
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-04-19, 12:13   

Roggi napisał/a:
Cytat:
“If Holland was competent enough to figure out that the rebuild is going to take more than a year, then maybe they could possibly trust him with all of his years of experience and all of his connections,” said one person who used to work for the Ilitches and requested anonymity for fear of retribution. “Maybe he could do a good job of having a turnaround in three to five years. But he is absolutely against it. He wants, like, a one-year turnaround. Which means he’s probably going to go and blow money on old veteran players and his usual crap. So I just, I think it’s one of those things where they know he’s not going to change and he hasn’t really been forced to change in the past.”


Jeżeli to faktycznie prawda, to ja pierd... :facepalm:


Nic odkrywczego. To człowiek niezwykle uparty, a że ma wsparcie właścicieli. Prowadzi właśnie taką politykę kadrowo-menedżerską. W niej czuje się bezpiecznie i tyle. Pewne schematy nie działały już od dawna. Co tylko cementuje jego wizję klubu. Jak dla mnie facet już nie jest na tyle sprytny, aby w realiach salary cup konkurować na równi ze swoimi odpowiednikami. Potrzebna jest zmiana filozofii. Przełknięcie pewnych rzeczy i zdanie sobie sprawy, że czas mija i potrzebne jest inne podejście.
 
     
Noodles 


Ulubiony Zawodnik: Pavel Datsyuk
Za Red Wings od sezonu: 2003/04
Wiek: 37
Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 1410
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-04-19, 12:31   

Tak jak napisal Tomasz.

Zmiana teraz filozofii, calego podejscia do budowy zespolu oznaczaloby przyznanie sie do bledu oraz do faktu, ze kilka ostatnich lat od momentu zakonczenia kariery przed Lidstroma zostalo calkowicie zmarnowanych. Rozumiem, ze byl Dats i Z i z nimi ciezko tankowac i majac ich jeszcze w odpowienim wieku probowano cos ugrac ale do tego potrzebne bylo wzmocnienie skladu a to nie nastapilo. Bylo sciaganie weteranow na chwile byle tylko przeciagac serie PO.

Dzis nie ma Datsa, jest tylko Z coraz blizej konca kariery. Zespol powinien isc w pelna prebudowa i kilka najblizszych lat poswiecic z mysla o dalszej przyszlosci. A Zetterbergowi dac pelen wybor bo na to zapracowal, "Zostajesz do konca kariery w DRW i jestes kapitanem i przykladem oraz mentorem dla mlodych lub jesli chcesz powalczyc o Stana to sprobujemy cie wymienic bys mial jeszcze szanse na kubek ale juz w innym zespole bo my musimy budowac zespol od nowa". I tyle.

Zastanawiam sie gdzie Holland pod ta czapka chce upchac weterana(ow). Podpisujemy RFA, AA (1,5mln), Tatar(4,5mln), Ouellet(1mln) i mamy 19 na kontraktach i jestesmy blisko limitu a w rosterze wciaz 4 miejsca. Vegas nam kogos podbierze ale zakladajac, ze bedzie to jakis Jensen czy Sproul i nie wezma nam zadnego ciezkiego kontraktu to nawet ciezko bedzie podpisac jakiegos weterana na 3mln. No chyba, ze mierzymy w kolejnego Otta za 800k. Holland tak zawalil czapke, ze nawet za bardzo nie ma miejsca na weterana za 2-3mln chyba, ze kogos oddamy lub Vegas wezmie jakiegos Helma czy Abdelkadera.
 
     
Tomasz 


Za Red Wings od sezonu: 1999-2000
Wiek: 36
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 2316
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-04-22, 16:02   

Noodles napisał/a:
Zastanawiam sie gdzie Holland pod ta czapka chce upchac weterana(ow). Podpisujemy RFA, AA (1,5mln), Tatar(4,5mln), Ouellet(1mln) i mamy 19 na kontraktach i jestesmy blisko limitu a w rosterze wciaz 4 miejsca. Vegas nam kogos podbierze ale zakladajac, ze bedzie to jakis Jensen czy Sproul i nie wezma nam zadnego ciezkiego kontraktu to nawet ciezko bedzie podpisac jakiegos weterana na 3mln. No chyba, ze mierzymy w kolejnego Otta za 800k. Holland tak zawalil czapke, ze nawet za bardzo nie ma miejsca na weterana za 2-3mln chyba, ze kogos oddamy lub Vegas wezmie jakiegos Helma czy Abdelkadera.


Jeśli chodzi o wspomnianych RFA to celowałbym raczej w takie widełki:

Tomas Tatar: 3 years, $13.5 million (AAV: $4.5 million)
Andreas Athanasiou: 2 years, $5 million (AAV: $2.5 million)
Xavier Ouellet: 2 years, $2.5 million (AAV: $1.25 million)

Dlaczego tyle i na tyle. Wytłumaczono sensownie w kilku akapitach w pierwszej części, którą linkowałem. Ale oczywistym jest, że Holland będzie mógł sobie pozwolić góra na jedno doświadczone nazwisku za nie więcej jak 3 mln. W każdym razie trzeba poczekać na rozstrzygnięcia w Expansion Draft.
 
     
Leszek 


Ulubiony Zawodnik: Steve Yzerman, Henrik Zetterberg
Za Red Wings od sezonu: ????
Wiek: 32
Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 819
Skąd: Poznań/Częstochowa
Wysłany: 2017-04-22, 20:18   

Tomasz napisał/a:
Tomas Tatar: 3 years, $13.5 million (AAV: $4.5 million)


Mi się wydaję, że to dość optymistyczne założenie, bo nie chce mi się wierzyć, że Tatar zgodzi się na mniej, niż dostaje Nyquist.
 
 
     
Leszek 


Ulubiony Zawodnik: Steve Yzerman, Henrik Zetterberg
Za Red Wings od sezonu: ????
Wiek: 32
Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 819
Skąd: Poznań/Częstochowa
Wysłany: 2017-04-24, 23:58   

Interesujemy się liderem punktowym Allsvenskan (drugi poziom) Victorem Ejdsellem. UFA, C/LW, 21 lat, 195 cm i 95 kg, 25G 32A w 50 meczach i w barażach o SHL 4G 3A w 10 meczach. Dużo zespołów się nim interesowało, ale podobno zostaliśmy tylko my, Chicago i Nashville. Był nawet niedawno w odwiedzinach w tych klubach, po powrocie ma podjąć decyzję. Może być ciekawie.
eliteprospects.com
hockeysfuture.com
Szwedzki artykuł, który jest zadziwiająco zrozumiały po przetłumaczeniu przez google translate na angielski
 
 
     
Noodles 


Ulubiony Zawodnik: Pavel Datsyuk
Za Red Wings od sezonu: 2003/04
Wiek: 37
Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 1410
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-04-30, 16:32   

W nawiazaniu do dyskucji w SB nt. loterii draftowej...
Tomasz napisał/a:
Wszyscy się naśmiewają od wczoraj z COL, czy VAN. Będąc całkiem szczery irytuje mnie ten nowy system draftowy. I to nie ze względu na obsuwę o dwa miejsca w porównaniu do końcowej tabeli. Coś trzeba poświęcić, gdy nowy zespół dołącza do ligi. To jest jeszcze ok. Rozumiem. Ale całe to losowanie (a właściwie trzy) jak w totku jest jednak komiczne. Pozostaje swego rodzaju niedosyt. Ale tak to jest gdy władze próbują "rozruszać" hokej nie od właściwej strony.

Sama idea losowania top 3 wydaje mi sie calkiem ok, absurdem sa jednak procentowe szanse bo te zwyczajnie sa zbyt wyrownane czego efektem jest Philadelphia skaczaca z 13 na 2.
No a tegoroczne losowanie to jest juz w ogole hit. Jestem ciekaw jakie byly procentowe szanse na taki uklad.
I juz sam fakt jakie ekipy wskoczyly do top3 budzi moj niesmak. New Jersey ostatnie 24 mecze to bilans 3-17-4, ewidentne tankowanie bo przeciez oni jakos w styczniu byli na bodaj 5 miejscu w dywizji.
#3 dla Dallas, ktore w zeszlym sezonie wygralo konferencje zachodnia :facepalm: , #2 dla Lotnikow, ktorzy maja od cholery utalentowanych D (Provorov, Gosthisbehere, Morin, Sanheim, Hagg, Myers), utalentowanych F (Konecny, Rubtsov) a w skladzie takie nazwiska jak Voracek, Giroux, Simmonds. Tak brakuje im tam Patricka czy Hischiera...

NHL strzela sobie w stope. Chcac zapobiec tankowaniu wyrownali szanse w loterii zapominajac o tym, ze slabsi maja teraz jeszcze mniejsze szanse na wzmocnienie sie poprzed draft a to moze sprawic, ze tak naprawde dystans miedzy najlepszymi a najslabszymi bedzie sie zwiekszal a nie zmniejszal.


Co do nas, boje sie co Holland wymysli z tym pickiem. Biore wszystkie scenariusze pod uwage (no wykluczam trade w gore bo to nie po hollandowemu...). Nie zdziwi mnie trade w dol w zamian za kolejny pick (druga runda/pozna pierwsza?) jesli okaze sie to oplacalne chco biorac pod uwage, ze nie jest to najmocniejszy draft to wg mnie trzeba wybierac jak najszybciej a nie isc w dol i rozmieniac wciaz niezly pick na jakies drobne, z ktorych nim moze nie wyniknac.
Nie zdziwi mnie tez w ogole oddanie tego picka za jakiegos obronce, ktroy wzmocni nas na dzis bo przeciez Holland o przyszlosci nie mysli. Oczywiscie nie bedzie to zaden wyjatkowy obronca, po prostu cos solidnego i nic wiecej.
 
     
Roggi 


Ulubiony Zawodnik: Paweł Dacjuk
Za Red Wings od sezonu: 2001
Wiek: 39
Dołączył: 03 Maj 2008
Posty: 1562
Skąd: płn-wsch skrzydło...
Wysłany: 2017-04-30, 23:18   

Ja rozumiem, że żal dupę ściska po tym jak to losowanie dla :det: się potoczyło, ale nie byłbym aż tak surowy. Nowy system dobrze będzie karał głupio zarządzane organizacje, które nie odrabiają należycie pracy domowej przed draftem, czekając jedynie aż manna spadnie z nieba. W konsekwencji słabi długo będą podnosić się z kolan, a mocni będą mogli dłużej pozostać na szczycie robiąc lidze pieniądz :/ .
 
     
Tomasz 


Za Red Wings od sezonu: 1999-2000
Wiek: 36
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 2316
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-05-01, 10:37   

Roggi napisał/a:
Ja rozumiem, że żal dupę ściska po tym jak to losowanie dla :det: się potoczyło, ale nie byłbym aż tak surowy. Nowy system dobrze będzie karał głupio zarządzane organizacje, które nie odrabiają należycie pracy domowej przed draftem, czekając jedynie aż manna spadnie z nieba. W konsekwencji słabi długo będą podnosić się z kolan, a mocni będą mogli dłużej pozostać na szczycie robiąc lidze pieniądz :/ .


Komu ściska, temu ściska. Jak zwykle lubisz wyolbrzymić. Mogło być znacznie lepiej, ale nie ma co narzekać. Pisałem wyżej, że cały ten proces mnie tylko lekko irytuje.

I skoro uważasz, że pomysł ligi z losowaniami, zamiast monotonnej, ale jednak odzwierciedlającej poziom, końcowej tabeli jest lepszy. Co ma cementować obecny rozkład sił o którym sam wspominałeś w ostatnim zdaniu.

To tutaj idealnie podsumował to Noodles...

Noodles napisał/a:
NHL strzela sobie w stope. Chcac zapobiec tankowaniu wyrownali szanse w loterii zapominajac o tym, ze slabsi maja teraz jeszcze mniejsze szanse na wzmocnienie sie poprzed draft a to moze sprawic, ze tak naprawde dystans miedzy najlepszymi a najslabszymi bedzie sie zwiekszal a nie zmniejszal.


Dokładnie tak. Więc nie wiem jaką receptę ma "mistrz" menedżerskich łamigłówek - Roggi. Piszesz o głupio/słabo zarządzanych rynkach. To co taka organizacja ma zrobić? Nieporównywalnie mniejszy fanbase (tutaj gra rolę także cena biletów), duża konkurencja ze strony innych sportów, niezbyt bogaty właściciel, który więcej nie da akurat na hokej. UFA nie palą wrotek, aby tam osiadać. Tym bardziej na dłużej. A teraz jeszcze o wiele trudniej poradzić sobie w drafcie, gdzie zespół o kilka punktów rozmijający się z play-off wyprzedza ekipę, która była czerwoną latarnią przez cały sezon.

Dla mnie to nie jest żadne zrównywanie szans na poszczególnych rynkach, ale Tobie to nie przeszkadza. Oczywiście ligę i tak niemal zawsze ciągnęli giganci. Czy Kanadyjscy, czy Amerykańscy, takie są realia. I dobrze. Mnie chodzi tylko o to, że władze ligi wprowadzają coraz więcej zmian, które tylko wprowadzają jeszcze więcej chaosu, gdy się patrzy na to z boku. Tyle ode mnie. ;)
 
     
Leszek 


Ulubiony Zawodnik: Steve Yzerman, Henrik Zetterberg
Za Red Wings od sezonu: ????
Wiek: 32
Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 819
Skąd: Poznań/Częstochowa
Wysłany: 2017-05-02, 23:48   

Nie ma (póki co) Ejdsella, jest za to Matej Machovsky, 23-letni czeski bramkarz. W sumie całkiem solidne numerki nastukał (LINK), warunki fizyczne spoko jak na bramkarza, kontrakt na rok, więc bez ryzyka. Może być ciekawie.

Dodatkowo ten ruch trochę zmusza do zastanowienia się jak będzie wyglądała obsada bramki na zapleczu. W tej chwili mamy:
:grg:
Coreau
Pasquale (koniec kontraktu)
Heeter (kontrakt AHL, nie wiem jak długo)
Toledo:
Paterson (RFA latem)
Lerg

Szczerze powiedziawszy myslałem, że Paterson dostanie szansę jako backup w AHL zamiast Pasquale (choć akurat on, jak i Heeter byli całkiem solidni). Oczywiście dalej tak może być, ale to w przypadku gdy Coreau idzie wyżej w przypadku wymiany za Howarda, albo Mrazka i wtedy Machovsky gra razem z Patersonem. W tym przypadku można by zatrzymać bardziej doświadczonego Heetera w razie czego.

Ewentualnie Patersonowi dziękujemy (albo kisimy kolejny rok w ECHL), Pasquale leci na UFA i Machovsky z Coreau w :grg:

Tak czy inaczej daje to większe pole manewru i głębię na G. Ciekawe tylko czy zostanie na dłużej czy tak jak wcześniej Liv i Larsson po sezonie wróci do Europy.
 
 
     
Tomasz 


Za Red Wings od sezonu: 1999-2000
Wiek: 36
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 2316
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-05-08, 20:15   

Leszek napisał/a:
Nie ma (póki co) Ejdsella, jest za to Matej Machovsky, 23-letni czeski bramkarz. W sumie całkiem solidne numerki nastukał (LINK), warunki fizyczne spoko jak na bramkarza, kontrakt na rok, więc bez ryzyka. Może być ciekawie.


Nie ma i nie będzie. Są już raporty z rodzimej prasy o tym, że wybrał :nsh: , co jest zrozumiałe.

Bardzo przytomny i przyszłościowy wybór tego chłopaka. Prywatnie tak właśnie typowałem, gdy ogłoszono, że zostały trzy organizacje w wyścigu o niego.

Trudno.

Lesiu - Odnośnie organizacyjnej drabinki między słupkami. Zakładam, że jednak Coreau pogra jeszcze jeden sezon w AHL. O drugie miejsce powalczą Paterson oraz wspominany Czech. A dwójka weteranów którym kończą się kontrakty (tak, Heeterowi też). Zostaną wzięci pod uwagę dopiero, gdy wyjaśni się sprawa Expansion Draft, czy ewentualnej wymiany z udziałem kogoś z duetu w NHL. A w takim przypadku Holland będzie chciał upolować kogoś takiego jak np. Miller (dając mu powiedzmy 3 mln za rok).
 
     
Noodles 


Ulubiony Zawodnik: Pavel Datsyuk
Za Red Wings od sezonu: 2003/04
Wiek: 37
Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 1410
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-05-08, 21:35   

Tomasz napisał/a:
Leszek napisał/a:
Nie ma (póki co) Ejdsella, jest za to Matej Machovsky, 23-letni czeski bramkarz. W sumie całkiem solidne numerki nastukał (LINK), warunki fizyczne spoko jak na bramkarza, kontrakt na rok, więc bez ryzyka. Może być ciekawie.


Nie ma i nie będzie. Są już raporty z rodzimej prasy o tym, że wybrał :nsh: , co jest zrozumiałe.

Bardzo przytomny i przyszłościowy wybór tego chłopaka. Prywatnie tak właśnie typowałem, gdy ogłoszono, że zostały trzy organizacje w wyścigu o niego.

Trudno.

Lesiu - Odnośnie organizacyjnej drabinki między słupkami. Zakładam, że jednak Coreau pogra jeszcze jeden sezon w AHL. O drugie miejsce powalczą Paterson oraz wspominany Czech. A dwójka weteranów którym kończą się kontrakty (tak, Heeterowi też). Zostaną wzięci pod uwagę dopiero, gdy wyjaśni się sprawa Expansion Draft, czy ewentualnej wymiany z udziałem kogoś z duetu w NHL. A w takim przypadku Holland będzie chciał upolować kogoś takiego jak np. Miller (dając mu powiedzmy 3 mln za rok).

Ten Miller? On zamienil Buffalo na Vancouver m.in. dlatego, zeby byc blizej zony, ktora mieszka w LA. Nagle na starosc nie podpisze kontraktu z nami by, mozna powiedziec, wrocic do punktu wyjscia. No chyba, ze planuja rozwod :troll:


Co do Ejdsella to po cichu liczylem ze wybierze nas ale chyba tylko czary by sprawily, ze tak by sie stalo. Z tej trojki NSH to byl jedyny madry wybor, do tego paru Szwedow w zespole, bedzie mial jak w domu. No i sama organizacja robi systematyczne postepy co widac na lodzie.
Dziwie sie, ze w ogole bylismy brani pod uwage, nie wiem co mu oferowalismy... "Chodz do nas, Hank jest (choc na 3-4 lata juz go nie bedzie), pobujamy sie w ogonie ligi, poslizgasz sie troche (jakies 2 lata) w AHL. Bedzie fajnie". Tak moglo to wygladac z naszej strony.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Design by Forum Komputerowe
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 10